Blekinge Läns Tidning logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons

Trenden att dela tar sig in på menyn

Trenden att dela växer sig allt starkare.
På Stars and Stripes tar den sig nu in på menyn.
KARLSKRONA • Publicerad 8 oktober 2018
Niklas Holgersson, vd på Stars and Stripes, som nu lanserar nyheter.
Niklas Holgersson, vd på Stars and Stripes, som nu lanserar nyheter.Foto: Melina Ekh

Allt fler använder tjänster inom så kallad delningsekonomi. Enligt en undersökning, som gjordes åt regeringen förra året, hade tio procent av svenskarna då använt en delningstjänst. Det handlar exempelvis om Airbnb, där man kan hyra ut sitt eget boende, eller taxitjänsten Uber. Men numera finns även tjänster för att äga trädgårdsverktyg i pooler eller dela med sig av hemlagad mat till grannarna.

När Stars and Stripes på onsdagen lanserar ett nytt koncept, Sharing dinner, så tar man delningstrenden in på menyn.

Annons

Konceptet, som riktar sig till barnfamiljer och andra sällskap, går ut på att man beställer ett så kallat sharingpaket – en middag som räcker till minst två personer och som man kan dela som man vill vid bordet. Om man är fler än två så kan man komplettera middagen på olika sätt.

Enligt Niklas Holgersson, som är vd på Stars and Stripes, så är målsättningen att få till en ”hemma-känsla”.

– Grundtanken är att man ska äta som i hemmet, säger Holgersson.

Tobias FabbekeSkicka e-post
Så här jobbar Blekinge Läns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons