Kaffet fastnade i vrångstrupen
Det verkar ju vara rena lekstugan. Och kommentarerna från ansvariga är så naiva och visar med all tydlighet en bristande kompetens i bankstyrelsen. Man borde väl veta vilka skatteregler och redovisningsprinciper som gäller och inte flyta ut i gråzoner för att nu ”rätta in sig i ledet”.
En kund, som verkar vara initierad, menar att vad som skett är ”toppen på ett isberg”. Vad månne finnas därunder?
Hur kan man som vd i en bank ta sig de friheter för privat vinning, som artikeln redogör för? Och hur kan man riskera bankens fina varumärke?
Personal i nyckelfunktioner har nu sagt upp sig. Detta tyder på att problem har funnits en längre tid i banken. Droppen är skattebrotten, så en radikal åtgärd är nödvändig för förtroendet för banken och och dess fina varumärke. Detta är nu styrelsens uppdrag och jag hoppas att de äntligen kan visa att de är handlingsförmögna!
Besviken kund