Blekinge Läns Tidning logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons
Kultur

Tv-toppen: Så många såg Melodifestivalen

Nästan 2,8 miljoner människor slog på tv:n för att se Melodifestivalens första deltävling för i år. Det är färre än fjolårets 3,1 miljoner, men deltävlingen placerar sig ändå på tv-toppens förstaplats.
Nöje • Publicerad 6 februari 2023
Tone Sekelius gick till final i Melodifestivalen.
Tone Sekelius gick till final i Melodifestivalen.Foto: Adam Ihse/TT

1. Melodifestivalen (SVT1, lördag) 2 795 000

2. På spåret (SVT1, fredag) 2 047 000

Annons

3. Antikrundan (SVT1, torsdag) 1 151 000

4. Carina Bergfeldt (SVT1, fredag) 1 133 000

5. Leif & Billy (SVT1, lördag) 1 072 000

6. Husdrömmar (SVT1, måndag) 999 000

7. Sveriges mästerkock (TV4, onsdag) 848 000

8. Postkodmiljonären (TV4, fredag) 817 000

9. Svenska nyheter (SVT1, fredag) 763 000

10. Världscupen i längdskidor (TV6, söndag) 751 000

Mätperiod: 23/1–29/1. Inga nyhetsprogram, "Sportnytt" eller program under tio minuter tas med på listan.

Källa: MMS

TT
Så här jobbar Blekinge Läns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons