Blekinge Läns Tidning logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons
Debatt

Replik: Tråkigt att du inte är nöjd med vårt arbete

Replik till insändare ”Postnord förtjänar sitt usla rykte” i BLT den 7 april.
Publicerad 11 april 2020
Detta är en opinionstext i Blekinge Läns Tidning. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Vissa tjänster levereras direkt i postlådan, vissa går till ett ombud och vissa levereras hem med eller utan kvittens.
Vissa tjänster levereras direkt i postlådan, vissa går till ett ombud och vissa levereras hem med eller utan kvittens.Foto: Jessica Gow/TT

Hej Anders, vad tråkigt att du inte är nöjd med vårt arbete trots våra samtal. Generellt sett är det avsändaren som väljer på vilket sätt en försändelse levereras genom att välja vilken tjänst man köper. Vissa tjänster levereras direkt i postlådan, vissa går till ett ombud och vissa levereras hem med eller utan kvittens.

Det är avsändaren som köper leveransen av oss, ur ett avtalsrättsligt perspektiv, och det är vårt jobb att leverera det som avsändaren har köpt av oss. Självklart ska vi också serva mottagaren, men om en avsändare till exempel bett oss att se till att försändelsen kvitteras har vi ingen rätt att leverera på ett annat sätt. Jag hoppas på din förståelse för det.

Marcus Jones, distributionsområdeschef PostNord

Annons
Annons
Annons
Annons