1. Avdelningar
  2. Orter
  3. E-tidning
  1. Shop
  2. Tjänster
  3. Annonsera
  4. Tipsa oss!
  5. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Nyheter

KHK tappar sin marknadschef

Strax innan hockeysäsongen drar i gång för Karlskrona HK så väljer klubbens marknadschef att hoppas av sitt uppdrag.
– Det finns andra saker som måste gå före nu. Tiden räcker inte till, säger Rickard Karlsson.
Nyheter • Publicerad 29 juli 2013
Foto: 

Efter att KHK hade säkrat nytt kontrakt i hockeyallsvenskan gick klubben ut med att Rickard Karlsson skulle vara kvar som marknadschef i klubben.

Nu väljer han att kliva av efter nio år i klubben.

Anledningen är att tiden inte räcker till då han vi satsa på sitt civila jobb och familjelivet.

– Jag har lagt oerhört mycket ideell tid i klubben och känner nu att det är dags att dra mig tillbaka och bli en på läktaren. Jag var med när vi drog in 375 000 kronor mitt första år till i fjol då vi drog in 11,4 miljoner.

Uppgifter till Blekingesport säger att Rickard Karlsson inte har samma syn som ledningsgruppen hur vissa saker ska bedrivas i föreningen.

– Det har jag inga kommentarer till.

Tills vidare kommer klubbchefen Mats Johansson att ta hela ansvaret för marknadsgruppen.

Björn Skarpsvärd
Så här jobbar Blekinge Läns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.