Posten slarvade bort paket
Rolf Rebmark beställde en bensinpump till sin bil och tiden är bokad på verkstaden. Pumpen har skickats från Tyskland till Sverige och skulle levereras hem till honom med hjälp av posten. Nu är den tillbaka i Tyskland igen.
– Jag var inte hemma när de kom så det låg en avi i brevlådan dagen efter. Direkt när jag såg den körde jag till Maxi för att hämta paketet som det stod på lappen, men det fanns inte där och sedan dess har jag sökt paketet, säger han.
Han kontaktade Postens åkeri, men den fanns inte där heller och blev sedan ombedd att kontakta Posten Logistik. Men inte heller de kunde hjälpa till. När han frågade vart han skulle vända sig blev svaret: vänta en dag för det kan dyka upp.
Men inte heller under onsdagen hittades paketet.
Han vädjade då om hjälp hos Posten Logistik, som inte svarade men efter flera försök och långa väntetider i telefon fick de kontakt. Paketet hade skickats tillbaka till Malmö för transport tillbaka till Tyskland.
– Jag bad dem stoppa paketet, men fick till svar att så gör de inte. Det var min egen uppgift att ta tillbaka paketet. Det är de som slarvat bort paketet och ingen är intresserad av att hjälpa till, säger Rolf Rebmark som lagt åtskilliga timmar i jakten på paketet.
– Det är sanslöst. Man får inte bete sig så. De kan inte skicka tillbaka ett paket bara för att jag inte är hemma just precis när de kommer. Och sedan vägrar de hjälpa till. Det heter kundcenter, men de lämnar ingen service.
På avin som lämnats står att de sökt honom för leverans den 12 maj och att paketet ska hämtas hos Maxi. Klart och tydligt står också att paketet ligger kvar där i 14 dagar innan det skickas i retur till avsändaren.