Blekinge Läns Tidning logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons
Nyheter

Vardag igen hos SOS Alarm

När skogsbränderna rasade som värst i somras var det hårt tryck på nödtelefonen 112. Omkring 11 600 samtal i snitt per dygn noterades under perioden 11 juli till 11 augusti, vilket är nästan 30 procent fler än vanligt. Trycket medförde bland annat att svarstiderna blev längre, över en halv minut i snitt.(TT)
Publicerad 21 september 2018

När skogsbränderna rasade som värst i somras var det hårt tryck på nödtelefonen 112. Omkring 11 600 samtal i snitt per dygn noterades under perioden 11 juli till 11 augusti, vilket är nästan 30 procent fler än vanligt. Trycket medförde bland annat att svarstiderna blev längre, över en halv minut i snitt.

Nu har det lugnat ner sig.

Annons

"De senaste dagarna är svarstiderna nere på åtta sekunder, som den ska vara enligt vårt avtal med staten", säger Gunnar Bergström, ansvarig för 112-tjänsten vid SOS Alarm, i ett pressmeddelande.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons