Blekinge Läns Tidning logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons
Nyheter

Ändrar magisk elkampanj efter kritik

Skellefteå kraft ändrar nu sin reklamkampanj efter kritik mot att det kommunala energibolaget använt sig av Feng shui, kristallterapi och kaosmagi för att locka nya kunder.(TT)
Publicerad 13 oktober 2015
Skellefteå kraft ändrar nu sin reklamkampanj efter kritik mot att det kommunala energibolaget använt sig av Feng shui, kristallterapi och kaosmagi för att locka nya kunder. I den aktuella kampanjen erbjöd företaget konsultationer i nämnda terapier utan
Skellefteå kraft ändrar nu sin reklamkampanj efter kritik mot att det kommunala energibolaget använt sig av Feng shui, kristallterapi och kaosmagi för att locka nya kunder. I den aktuella kampanjen erbjöd företaget konsultationer i nämnda terapier utan

Skellefteå kraft ändrar nu sin reklamkampanj efter kritik mot att det kommunala energibolaget använt sig av Feng shui, kristallterapi och kaosmagi för att locka nya kunder.

I den aktuella kampanjen erbjöd företaget konsultationer i nämnda terapier utan att vare sig veta vad de innebär eller utan att tro på dem själva.

Annons

Tanken var, förklarade marknadschefen Christoffer Svanberg för TT, att "skoja lite med energibegreppet", eftersom människor normalt inte är så intresserade av "vanlig energi", det vill säga hushållsel.

"Tyvärr har vi missbedömt hur vår kampanj skulle kopplas ihop med den övriga rådgivning som några av individerna i kampanjen ger. Ändringarna av kampanjen sker omgående", skriver företaget i ett pressmeddelande.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons