"Darksiders" byter perspektiv
"Darksiders" byter kameran från så kallad tredjepersonsvy, bakom spelfiguren, till ett isometriskt, ovanförperspektiv.
Det gäller fortfarande att som en av apokalypsens ryttare (horseman) med diverse vapen hugga eller skjuta sig fram genom olika nivåer. Nytt för "Darksiders genesis" är samarbetsläget, där man kan hjälpas åt antingen från soffan med delad skärm, eller via nätet.
Ny är också rollfiguren Strife, som helst bekämpar sina fiender på avstånd. Alternativet är War från första "Darksiders", som är mer en närstridsexpert, och det går att byta mellan de två huvudfigurerna när som helst under spelets gång om man spelar ensam (spelar man två är man varsin).
Omkring 15 timmars ligger framför den genomsnittliga spelaren, enligt skaparna Airship Syndicate.
– Vi belönar utforskning. Många saker är dolda, (som) hemligheter och pussel. Spelets struktur är uppdragsbaserat, du kan spela om uppdrag och leta efter saker du missade första gången, säger designchefen Steve Madureira till Escapist Magazine.
"Darksiders genesis" är ute nu till pc och Stadia, och kommer i februari till konsoler.