Blekinge Läns Tidning logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons

Arenan byter namn – Telenor säger upp sponsringsavtal

I nästan ett decennium har arenan i Rosenholm hetat Telenor arena – men inte länge till. Telekomföretaget säger upp sitt sponsoravtal och vid årsskiftet döps arenan om.
Karlskrona • Publicerad 1 juli 2014
Foto: 
Foto: 

Telenor väljer alltså inte att utnyttja sin option att förlänga det årslånga avtal som skrevs i vintras. Sponsringen, värt en miljon kronor per år, är därmed ett avslutat kapitel.

– Sponsorskapet har varit betydelsefullt, både för oss som företag och för kommunen. Vi utvärderar våra investeringar löpande och nu har vi fattat beslutet att istället fortsätta med andra satsningar i kommunen, bland annat vårt fördjupade samarbete med BTH, skriver Alexandra Carlsson, medieansvarig på Telenor i ett mejl till oss.

Annons

Anette Sturesson, utvecklingschef på Karlskrona kommun, säger att samarbetet fungerat bra och att det avslutade avtalet inte beror på samarbetssvårigheter.

– Vi har inget otalt med dem och respekterar deras beslut. Vi tar stafettpinnen nu, säger hon.

Vad arenan sedan får heta är ännu oklart.

– Vi håller på att diskutera andra alternativ. Det finns intresse. Vi stänger inga dörrar utan diskuterar olika lösningar, säger Anette Sturesson.

I nuläget vill hon dock inte kommentera vilka intressenter det rör sig om.

Ett nytt avtal presenteras tidigast i höst och allra senast i december då avtalet med Telenor närmar sig sitt slut, enligt Anette Sturesson.

Telenor har sponsrat med runt en miljon kronor per år för arenanamnet, blir det lika mycket nu?

– Det är arbetshypotesen tills vi vet vad det är värt. Framtidens diskussioner får ge facit på vad det blir sen.

Hur löser ni namnfrågan om ni inte får till ett nytt sponsoravtal?

– Plan A är att det löser sig. Annars får vi ta hänsyn till det då, säger Anette Sturesson.

Jakob Nilsson
Så här jobbar Blekinge Läns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons